Liefde op de Filipijnen - Reisverslag uit Danao, Filipijnen van Esmee Hulst - WaarBenJij.nu Liefde op de Filipijnen - Reisverslag uit Danao, Filipijnen van Esmee Hulst - WaarBenJij.nu

Liefde op de Filipijnen

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

17 Februari 2014 | Filipijnen, Danao

"And now I pronounce you man and wife! You can kiss the bride" En met deze woorden werd mijn tweede huwelijk op Valentijsdag ingeluid. De hele week op het Adam Jennie's stond al in het teken van Valentijnsdag. We zijn de hele week al bezig geweest met hartjes knippen, vouwen, versieren en plakken en tussendoor nog een beetje rekenen, spelen met de klinkers (a,e,i,o,u) en een lesje tandenpoetsen (move your toothbrush up and down and up and down). Een vrijdag was het dan eindelijk zover: Valentijnsdag! 's ochtends in het hotel werden we aan het ontbijt al verrast met een prachtige bloem met een liefdesquote en een hartje van chocolade en op het project stond alles ook in het kader van de liefde: er werd gedanst, intiem geschuifeld en verder waren de kissbooth en marriagebooth erg populair, waarbij je door middel van een lootje aan elkaar gekoppeld werd. En zodoende ben ik nu dus getrouwd met de vader van een jongetje die bij ons op school zit en met een marinier ;)
Valentijnsdag is hier trouwens helemaal veel meer opgeblazen dan in Nederland. Het voelt echt een beetje als kerst. Iedereen roept je toe: "happy valentinesday!" En wildvreemde mensen kwamen op straat spontaan naar me toe om me te kussen of een hand te geven. Ik moet er om nog steeds aan wennen hoe mensen hier tegen je op kijken, omdat je blank bent. Bijna dagelijks vragen mensen of ze met je op de foto willen. Je hoeft nog net geen handtekening uit te delen, maar af en toe voel je je echt een beroemde popster hier.

Vorig weekend hebben we met de groep een tour gemaakt langs de kust in het zuidelijke deel van het eiland. We hebben drie prachtige watervallen gezien, waarbij we ook onder 1 waterval zijn doorgevaren met een vlot en we hebben met walvishaaien gezwommen! Dat was echt een gave ervaring! Die beesten zijn 6-8 meter lang, maar het zijn heel vredelievende dieren die leven op een planktondieet. We hebben overnacht in een paradijselijk resort en de volgende ochtend gesnorkeld. Naast prachtige vissen (heel veel Nemo's) heb ik ook een zeeschildpad gezien! :)

Afgelopen weekend ben ik met 5 andere meiden van onze groep naar Bohol geweest, een eiland naast Cebu. We hadden een prachtig huisje op een berg omringt door felgekleurde bloemen en vanuit het buitenzwembad had je uitzicht over het eiland en zag je de zee liggen. Echt een paradijsje op aarde. Het was wel een hele toer om er te komen. Flink door elkaar geschut over hobbelweggetjes ("massages for free" aldus de chauffeur) en een achterwaarts achtbaaneffect ervaren toen we de 60 graden helling niet op kwamen en achterwaarts weer van de helling met het busje naar beneden rolden. We besloten om onze bergbeklimkunsten maar op proef te stellen en we gingen het laatste steile stuk te voet verder. 's avonds hebben we op een boot en tocht gemaakt over de rivier en hele kolonnes vuurvliegjes gespot in de bomen langs de rivier. Net alsof je plotseling kerstbomen met bewegende knipperlichtjes ziet langs de kant van de rivier. Zondag hebben we de Chocolate Hills bezocht. Het zijn 1268 heuvels verspreid over 50 km2 die er in de zomer uitzien als chocoladebolletjes, omdat de aarde op de bergen dan zo droog is dat er niks meer op groeit. We hebben geluncht op het floating restaurant. Je mag dan onbeperkt eten op een boot die over de rivier vaart met live muziek (van een man die trouwens ontzettend vals zong, gelukkig maar voor mijn eigen ingedeukte zangkunstzelfvertrouwen vanwege de karaoke dat ik nu weet dat niet alle Filipo's mooi kunnen zingen). En deze week is alweer de laatste week op Cebu aangebroken. Time flies when you are having fun! Vrijdag gaan Inge en ik als afsluiting van onze 4 weken een "Dutchday" organiseren met Nederlandse liedjes en Oer Hollandse spelletjes als spijker poepen, ezeltje prik, stoelendans, zakdoekje leggen en schminken. Zaterdag stap ik op het vliegtuig naar Pnom Penh (Cambodja), maar eerst nog even volop genieten van mijn laatste week in Cebu! :)

Liefs, Esmee

P.s. Vanuit hier heb ik schaatsen ook live kunnen volgen af en toe! Het hele hotel heeft waarschijnlijk van het brons, zilver en goud op de 500 meter van de mannen mee mogen genieten, want volgens mij hebben Inge en ik het hele hotel wakker geschreeuwd ;)

P.p.s ik voeg later nog een paar foto's toe, maar ik plaats de meeste foto's op facebook, want het uploaden gaat super sloom op waarbenjij.nu

  • 17 Februari 2014 - 14:18

    Laura Jaargenoot!:

    Ha esmeetje!

    Wat maak je toch weer awesome dingen mee

  • 17 Februari 2014 - 14:29

    Laura Jaargenoot:

    Ha esmeetje.

    Zo te dien is alleen zin 1 gepost van mijn reactie dus hier komt poging 2!
    Even over die walvishaaien, ik ben zoo jaloers:0
    In Ausrtalie wou ik dat heel graag maar het is er niet van gekomen. Het lijkt me echt fantastisch tussen die beesten te zwemmen. Was je niet bang dat zon gigant je met zn staart zou slaan ofzo? Dan heb je ook wel het een en ander gebroken;) Of werd het afgeraden om te dichtbij te komen?
    Mooie foto's ook! Pas je op dat ze je niet stiekem voor hun eigen wet trouwen en je niet meer thuis komt met je 2 nieuwe mannen:P haha wel grappig dat het daar zo uitbundig wordt gevierd!
    Veel plezier nogje laatste week! Gaat Inge daarna ook mee naar Cambodja?

    liefs kusjes xxxxx lauwie

  • 17 Februari 2014 - 19:12

    Aletta:

    Hai Esmee,
    leuk weer een verhaal te lezen van je. Mooie foto's van oa het onderwater leven. !!! Is mooi hé ,onderwater. Had je een onderwatercamera bij je, ? is vaak moeilijk foto's temaken onderwater , beestjes blijven meestal niet echt stil staan. Wat een nieuws, je hebt ondertussen een heel harem om je heen. verzamelt . Alléén niet zo netjes om stiekem te trouwen zonder je familie. Ik had best ticket Filipijnen willen regelen ,hoor. ;-)
    Nog fijne laatste week en goeie reis naar Cambodja !!!!

  • 18 Februari 2014 - 14:53

    Thea:

    Lieve Esmee,

    Wat een prachtig verhaal weer.
    Wat doe je mooie ervaringen op, waar wij van kunnen meegenieten.
    Maak er nog wat leuks van vrijdag en een voorspoedige voortzetting van je trip.
    Ik hoop dat je ook in Cambodja en Thailand gelegenheid hebt ons met je verhalen "bij te praten' en er nog veel indrukwekkende en onvergetelijk mooie belevenissen volgen.

    liefs xxxx Thea

  • 18 Februari 2014 - 16:34

    Esmee:

    Onze gids had en onderwatercamera mee. Helaas overleeft mijn eigen camera het water niet denk ik ;)
    We moesten ook 4 m bij de walvishaaien vandaan blijven eigenlijk. Aanraken was ook verboden, maar uiteindelijk ben ik wel op 10 cm afstand geweest.
    Haha sorry Aletta, we wilden graag in zeer besloten kring trouwen. Mocht er onderweg nog een derde huwelijk plaatsvinden, dan ben je de eerste die het hoort! ;)

    X Esmee

  • 20 Februari 2014 - 12:55

    Klaske:

    Lieve esmee!
    Wowie wat weer een mega leuke ervaringen heb je op gedaan! Het is een groots avontuur! Geniet maar fijn van je laatste dagen in de Filipijnen. Ik blijf van jouw verhalen op waarbenjij.nu genieten! Ik heb net met Leonie tickets naar Vietnam voor deze zomer geboekt. We gaan zesenhalve week, dus hebben misschien ook nog tijd om naar Cambodja te gaan! Ben dus erg benieuwd hoe je dit land gaat vinden! Xxxx

  • 20 Februari 2014 - 21:52

    Dennis :

    Hee Esmee,

    Ik ben zo jaloers! Ik wil ook met walvishaaien zwemmen:)

    Heel veel plezier de volgende weken!

    Xx Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 11714

Voorgaande reizen:

30 November 2015 - 08 Januari 2016

Peru, Bolivia en Chili!

22 Februari 2014 - 24 Maart 2014

Backpacken in Cambodja en Thailand

24 Januari 2014 - 22 Februari 2014

vrijwilligerswerk op de Filipijnen

Landen bezocht: